A dal madárrá avat

Szubjektív könyvajánlók és lemezajánlók egy megrögzött könyvmoly és szobazenész fejéből, aki egyébként sci-fi őrült.

Neveletlen a facebookon

Címkék

adaptáció (3) agave (16) alan dean foster (1) alison (1) alternatív (1) alternatív történelem (3) amy winehouse (1) antikvárium (2) artur c clarke (4) avatar (1) blogger (1) boris vian (3) brandon hackett (1) brian (1) brian w aldiss (7) bristol (1) bruce sterling (1) buddhizmus (4) bulgakov (1) burok (1) dosztojevszkij (3) dűne (6) ebook (1) éhezők viadala (1) embermás (1) fantasy (3) feldmár andrás (2) fighters (1) film (2) fluor (1) fókuszolás (1) foo (1) foo fighters (13) frank (1) frank herbert (9) gondolkozz es gazdagodj (1) halál (2) harry harrison (1) háta (1) hbo (1) hegylakó (1) hello kitty (1) herbert (1) hesse (3) hornby (1) ihm (1) írás (1) isten (1) i blame coco (1) japán földrengés (1) jevgenyij zamjatyin (1) jim jarmusch (1) john carter (1) kilgore (2) kim stanley robinson (2) klip (1) konyha (2) könyv (2) krauss (1) kritika (1) kurkov (1) kurt (2) laing (1) lukjanyenko (6) márai (1) marketing (3) mcdevitt (1) meditáció (1) megrázó (1) meyer (1) mögött (1) morgan (1) murakami haruki (2) naomi (1) neal stephenson (1) neil gaiman (9) neveletlen (1) nirvana (6) novik (1) olvasás (1) onetti (2) ördögcsapda (1) óriás (8) őrség (5) orson scott card (1) pekingi ősz (1) példák hullámokra (1) pelevin (8) philip k dick (14) plant (1) ponyva (1) posztmodern (3) pratchet (1) pszichológia (2) queen (1) raising (1) ray bradbury (3) richard (1) robbie williams (1) robert (1) robert charles wilson (1) robert sheckley (1) robert silverberg (2) roger zelazny (4) sand (1) saramago (2) sárkány (1) sci fi (60) shuffle (1) sonic highways (3) stephenie (1) stradivari (1) stratéga (1) szepes mária (1) sziddhárta (1) szorokin (1) sztrugackij (1) született (1) take that (1) tankcsapda (2) terry gilliam (1) terry pratchett (1) történelem (1) trout (2) ugrás az űrbe (1) ukrán (1) ulpius (1) u 2 (2) vadászat (1) valós (1) válság (1) véletlen (1) vers (1) vonnegut (16) william gibson (2) wtf (1) zanzibár (1) zene (19) Címkefelhő

Ugrás az űrbe

Városi Farkas 2009.09.16. 16:52

Szerző: Szergej Lukjanyenko
Kiadó: 2009, Metropolis Media

Mint nagy Őrség-sorozat rajongó, nagyon megörültem, amikor láttam, hogy van új Lukjanyenko kötet. Még jobban felkeltette az érdeklődésemet, amikor megtudtam, hogy ezúttal sci-firől van szó, nem fantasy-ról, nem mintha bármit is számítana.

Sajnos elkövettem azt a hibát viszont, hogy a mű olvasása előtt átfutottam a KönyvesBlog lehúzó kritikáját, így nem "szűz" aggyal vágtam neki, hanem azt figyeltem, mennyire jogos ez a bejegyzés:

(Figyelem, elég sok poént lelő a történetből, talán illett volna figyelmeztetni a kedves olvasókat. Nem szeretem a spoiler szót, de én azért beleírtam volna.)

http://konyves.blog.hu/2009/08/26/tenferges_az_urben

Abban egyetértek, hogy a sztori nagyon erősen indul, aztán tempót vált. Azzal viszont nem értek egyet, miszerint nem érkezik meg sehova. Szerintem a könyv második felében is vannak nagyon jó ötletek, mozzanatok, bár az tény, hogy a történet egyik nagy fordulata elég kiszámítható.

Ugyanakkor nagyon jó kerete van a sztorinak, és a folytatást is megfelelően előrevetíti, és kellően kíváncsivá teszi az olvasót. A Prológus kifejezetten erős, én az egész könyv alatt azt vártam, mikor értem meg.

Azzal is egyet kell értenem, hogy Lukjanyenko néhol túlságosan is súlykolni akarja a nagy igazságokat, bár az is lehet, hogy egész egyszerűen a főszereplő személyisége igényli ezt.

Sajnos a Sztrugackij párhuzam taglalásához nem vagyok elég tájékozott, viszont mentségemre legyen mondva, hogy beszereztem tőlük egy csomó könyvet azóta, sőt, sikerült 300 forintért levadásznom azt a Metagalaktikát, amiben csak a fivérek művei vannak.

Megint kiemelném Lukjanyenko nagy pozitívumát: a "szovjet fíling" nagyon szemléletes ábrázolását, amire jó példa, hogy az űrkorszak ellenére azért még ott vannak a Ladák.

A könyv borítója telitalálat, az új Galaktika könyvek között eddig ez tetszik a legjobban (az Ajtó az óceánba borítóján használt képet sajnos megtaláltam egy portálon, nem eredeti).

Mindent összevetve szerintem jó könyv az Ugrás az űrbe, bár nem ér az Őrség sorozat nyomába. Persze azért nagyon várom a folytatást!

Címkék: sci fi őrség lukjanyenko ugrás az űrbe

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://neveletlen.blog.hu/api/trackback/id/tr631386596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása