Szerző: Al Ries - Jack Trout
Kiadó: Bagolyvár, 2008
Ahogy említettem a korábbi posztomban, erről a könyvről több helyen is olvastam, így az elsők között szereztem be, kb. 1000 forintért egy online antikváriumból. Hirtelen az ugrik be róla, hogy pár éve nagyon sok pénzért beiratkoztam egy "írótanfolyamra", ahol az égvilágon semmit sem tanultam, viszont sikeresen elvették a kedvemet az írástól hosszú időre. Aztán megvettem Stephen King: Az írásról című könyvét fillérekért, és sokkal többet tanultam belőle, mint a számos hű de nagy hazai író előadásaiból.
Nos, A marketing 22 vastörvénye is ilyen könyv, azzal a különbséggel, hogy nem kellett elvégeznem egy méregdrága tanfolyamot (neadjisten, egy egész szakot) ahhoz, hogy ezt megtudjam.
A két amerikai marketing guru lényegretörően, ugyanakkor szórakoztatóan és viccesen avatja be a laikusokat és szakmabelieket egyaránt a reklámszakma alapigazságaiba. Mindezt konkrét példákkal támasztják alá, miközben olyan nemzetközi cégek marketingeseit állítják kínpadra, mint a Coca-Cola vagy a Burger King.
A könyv olyannyira gyakorlati szempontból közelíti meg a témát, hogy a végén külön fejezetet szánnak arra, hogy részletesen felvázolják, mi vár arra a kollegára, aki valóban követni akarja ezt a 22 törvényt.
Azért külön pirospontot adok a műnek, hogy a 22 az egyik kedvenc számom. :)