A dal madárrá avat

Szubjektív könyvajánlók és lemezajánlók egy megrögzött könyvmoly és szobazenész fejéből, aki egyébként sci-fi őrült.

Neveletlen a facebookon

Címkék

adaptáció (3) agave (16) alan dean foster (1) alison (1) alternatív (1) alternatív történelem (3) amy winehouse (1) antikvárium (2) artur c clarke (4) avatar (1) blogger (1) boris vian (3) brandon hackett (1) brian (1) brian w aldiss (7) bristol (1) bruce sterling (1) buddhizmus (4) bulgakov (1) burok (1) dosztojevszkij (3) dűne (6) ebook (1) éhezők viadala (1) embermás (1) fantasy (3) feldmár andrás (2) fighters (1) film (2) fluor (1) fókuszolás (1) foo (1) foo fighters (13) frank (1) frank herbert (9) gondolkozz es gazdagodj (1) halál (2) harry harrison (1) háta (1) hbo (1) hegylakó (1) hello kitty (1) herbert (1) hesse (3) hornby (1) ihm (1) írás (1) isten (1) i blame coco (1) japán földrengés (1) jevgenyij zamjatyin (1) jim jarmusch (1) john carter (1) kilgore (2) kim stanley robinson (2) klip (1) konyha (2) könyv (2) krauss (1) kritika (1) kurkov (1) kurt (2) laing (1) lukjanyenko (6) márai (1) marketing (3) mcdevitt (1) meditáció (1) megrázó (1) meyer (1) mögött (1) morgan (1) murakami haruki (2) naomi (1) neal stephenson (1) neil gaiman (9) neveletlen (1) nirvana (6) novik (1) olvasás (1) onetti (2) ördögcsapda (1) óriás (8) őrség (5) orson scott card (1) pekingi ősz (1) példák hullámokra (1) pelevin (8) philip k dick (14) plant (1) ponyva (1) posztmodern (3) pratchet (1) pszichológia (2) queen (1) raising (1) ray bradbury (3) richard (1) robbie williams (1) robert (1) robert charles wilson (1) robert sheckley (1) robert silverberg (2) roger zelazny (4) sand (1) saramago (2) sárkány (1) sci fi (60) shuffle (1) sonic highways (3) stephenie (1) stradivari (1) stratéga (1) szepes mária (1) sziddhárta (1) szorokin (1) sztrugackij (1) született (1) take that (1) tankcsapda (2) terry gilliam (1) terry pratchett (1) történelem (1) trout (2) ugrás az űrbe (1) ukrán (1) ulpius (1) u 2 (2) vadászat (1) valós (1) válság (1) véletlen (1) vers (1) vonnegut (16) william gibson (2) wtf (1) zanzibár (1) zene (19) Címkefelhő

Az embermás

Városi Farkas 2009.07.04. 15:35

Szerző: José Saramago
Kiadó: Európa, 2003

Szégyen-gyalázat, de nem tudom, mikor kaptam ezt a könyvet, és kitől. Valószínűleg a nővéremtől, pár éve, valamelyik születésnapomra. Azt sem tudom megmondani, hogy akkor miért nem keltette fel az érdeklődésemet. És hogy miért került elő a süllyesztőből? Így történt:

Olvastam egy filmkritikát a Vakságról, aminek nagyon megtetszett a sztorija, már az ajánló alapján is. Rémlett, hogy van valahol egy Saramago könyv a polcon, és azt reméltem, hogy ez lesz az. Aztán, amikor kiderült, hogy a Vakság helyett Az embermás van meg, úgy voltam vele, teszek egy próbát. Arról nem is beszélve, hogy újabb nagy foltot fedeztem fel amúgy is töredékes műveltségemen, mármint hogy nem tudtam, hogy Saramago Nobel-díjas, és nem is sejtettem milyen jó.

Az már más kérdés, hogy első nekifutásra nehéznek éreztem a szerző stílusát, és egy darabig hezitáltam, hogy végigolvassam-e a művet. Aztán lassanként megszoktam, hagytam, hogy magával ragadjon, és tessék: pár nap alatt már el is olvastam. Mindenképp el kell olvasnom Saramago más könyveit is, ha másért nem, hát azért, hogy megnézzem, minden írásában ezt a stílust használja-e. Bár azt be kell vallanom, hogy a párbeszédeket a könyv végére sem tudtam megszokni.

Utólag belegondolva nagyon jó választás volt ajándéknak, bárki is vette nekem. Egyfelől ott a párhuzam Dosztojevszkij Hasonmás című könyvével, másrészt a posztmodernitás (van olyan?) is nekem való, szóval köszönöm, bevált. Még így több év távlatából is :)

 

Címkék: posztmodern saramago dosztojevszkij embermás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://neveletlen.blog.hu/api/trackback/id/tr71226508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása